Metody drukowania ulotek

Ulotki stanowią nośnik reklamowo-informacyjny, który zazwyczaj rozprowadzany jest w dużej ilości egzemplarzy. Poszczególne metody druku determinują takie elementy jak czas realizacji projektu, liczba możliwych do wykonania kopii, materiały eksploatacyjne (papier, tusz) i inne czynniki. Tym, na czym zazwyczaj zależy osobom prowadzącym akcje promocyjne, jest czas oczekiwania na odebranie gotowych ulotek.

Druk offsetowy

Jest to jedna z najpopularniejszych metod drukowania materiałów reklamowych, ale także prasowych. Stosuje się ją w przypadku projektów wymagających powielenie setek, a nawet tysięcy egzemplarzy. Jest to odmiana druku płaskiego, gdzie obraz przenosi się z płaskiej formy drukowej na podłoże za pomocą cylindrów. Wymaga ona zastosowania wielkopowierzchniowych maszyn drukujących.

Druk cyfrowy

Druk cyfrowy charakteryzuje się dużą szybkością realizacji projektu, ale też możliwością zdalnego jego przeprowadzenia. Podmioty prowadzące działalność z tego zakresu często współpracują dodatkowo z projektantami, którzy są w stanie pracować nad obrazami wektorowymi wysyłanych przez zleceniodawców w celu osiągnięcia oczekiwanego efektu. Jest to również metoda, która pozwoli na wydrukowanie małej próbki materiału, przed przekazaniem go do masowego powielenia.

Druk rolowy

Jest to metoda wykorzystywana do drukowania gazetek ofertowych w dużych dyskontach, ale też prasy lokalnej. Charakteryzuje się ona niewielkim kosztem, ale też niezbyt wygórowaną jakością materiałów eksploatacyjnych. Druk odbywa się poprzez umieszczenie w maszynie drukarskiej wstęgi papieru, na której umieszczany jest projekt.

Druk UV

Ostatnią jedną z najbardziej popularnych metod jest druk UV. Jest on wykorzystywany nie tylko do tworzenia ulotek papierowych, ale także bardziej eksperymentalnych form wykorzystujących plastik, szkło, PCV lub drewno. Technologia ta pozwala wykonać odporny na uszkodzenia mechaniczne wydruk na bardzo wielu różnych materiałach i w związku z tym, że nie wykorzystuje tonerów i lakierów, uznawana jest za ekologiczną. Jednak ze względu na czas realizacji projektu oraz koszt nie są odpowiednie do generowania dużych nakładów.

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.