Jak wydrukować dobry folder reklamowy?

Foldery reklamowe są dla firm bardzo dobrym rozwiązaniem, aby przekazać najważniejsze informacje na temat swojej działalności w poręcznej i estetycznej formie. Co więcej, są niemalże obowiązkowym materiałem reklamowym podczas różnego rodzaju wystaw, targów, konferencji i innych znaczących eventów. W porównaniu do standardowych ulotek, w folderach możemy umieścić więcej treści, jak i również łatwiej zadbać kwestie wizualne. To sprawia, że są one przychylniej odbierane przez potencjalnych Klientów firmy. Rozważając wydruk folderów reklamowych należy jednak skupić uwagę na kilku sprawach, aby finalna prezentacja spełniała założone oczekiwania.

wielka drukarka

 

Przygotowanie materiałów i projekt

Przed wydrukiem, należy określić, co będzie istotne w przygotowaniu folderu. Dobry folder reklamowy powinien łączyć treść merytoryczną z atrakcyjną wizualnie formą. W związku z tym, warto zadbać przede wszystkim o to, co będzie w nim zawarte, jak i również o profesjonalnie wykonany projekt.

W kwestii merytorycznej, najlepiej podać najistotniejsze informacje, które chcemy przekazać poprzez dany materiał reklamowy. Choć folder zawiera więcej miejsca na treści, nie należy tego nadużywać - zbyt duża ilość tekstu może zniechęcić potencjalnego odbiorcę do zaznajomienia się z działalnością firmy. Tekst powinien być przede wszystkim zwięzły i konkretny. Ponadto warto zadbać o poprawność językową, m.in. pod względem literówek czy błędów stylistycznych. Zauważone przez Klienta pomyłki mogą momentalnie wzbudzić podejrzliwość w stosunku do profesjonalnego podejścia danego przedsiębiorstwa.

Prezentacja wizualna folderu jest bardzo ważną kwestią, ponieważ od tego zależy czy potencjalny odbiorca będzie skłonny sprawdzić jego zawartość. Aby całość dobrze się eksponowała, należy zwrócić uwagę na takie elementy, jak:

  • rozmieszczenie treści (aby całość była czytelna w łatwy sposób),
  • odpowiednio dobrane kolory (spójne z tym, jak prezentuje się sama firma),
  • ilość i jakość zdjęć oraz grafik.

Zlecenie wydruku

Dobrze wykonany projekt na nic się zda, jeśli wydruk będzie słabej jakości. W związku z tym, istotne jest, aby zgłosić się do drukarni, która specjalizuje się w realizacji materiałów reklamowych, stawiając przede wszystkim na efekt końcowy zgodny z założeniami Klienta. Profesjonalna drukarnia powinna zaproponować różne opcje wykonania folderów, np. uwzględniając czy mają być one szyte, składane czy klejone. Istotnym elementem, który należy uwzględnić, jest uszlachetnienie wydruku, czyli użycie folii matowej, folii błyszczącej lub lakieru wybiórczego UV. Metoda ta nadaje lepszy efekt wizualny folderu, a przy tym ożywia kolory i zwiększa trwałość.